Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Modyfikatory

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Pon 16:44, 02 Kwi 2007    Temat postu: Modyfikatory

Stopnie Trudności w walce.
Doczytałem się czegoś takiego, że w różnych wariantach walki są różne modyfikatory. Niby nic nowego, a jednak.
Modyfikatory stosuje w obie strony do różnych statystyk w zależności od sytuacji:

-Atak z zaskoczenia. Ten kto atakuje w ten sposób ma +30 do WW. I jednocześnie, osoba zaskoczona musi wykonać test na ZR -30. Jeżeli jej się nie uda, to nie może nic robić, oprócz „dostawania” Jeżeli jej się uda to może próbować uniknąć ciosu lub go sparować, jednak też z modyfikatorem -30 (do WW lub ZR)

-Atakowanie w przewadze 3/1. Jeżeli atakujecie jedną postać we trzech to macie +20 do WW. Postać atakowana ma modyfikator -20 do Uniku i parowania (bo trudniej jest sparować lub uniknąć kilku ciosów)
Tak jest w podręczniku, jednak podejrzewam ze jeżeli się takiej sytuacji nie rozrysuje lub nie przedstawi na figurkach to będzie problem aby uwzględnić ten modyfikator, ale w każdym razie taki jest.

-Atakowanie ogłuszonego przeciwnika. W takiej sytuacji jest +20. To rozwiewa w pewnym sensie sprawę atakowania celu nieruchomego. Choć cel nieruchomy trafia się automatycznie. Co prawda cel nieruchomy to np. drzwi.

-Atak 2/1. Tak samo jak w przewadze 3/1 tylko modyfikator jest +10.

-Atakowanie lezącego przeciwnika. Jeżeli kogoś takiego atakujemy, to mamy modyfikator +10.

-Atak w pozycji leżącej. Jeżeli leżymy i chcemy kogoś „siachnąc” to mamy modyfikator -10.

-Walka w gęstym deszczu lub błocie. -10 do WW jeżeli chcemy kogoś trafić lub sparować cios, oraz -20 do ZR jeżeli chcemy uniknąć ciosu.

-Trafienie w wybraną lokacje ciała. Jeżeli celujemy w korpus, rękę, nogę lub głowę to mamy -20 do WW. Tak było zawsze i w miarę to respektujemy, tylko że wy często deklarujecie ze celujecie w głowę, zapominając odjąć sobie -20. I o nie tylko do WW ale też do US.

-Unikanie ciosów w pozycji leżącej Jeżeli leżymy to mamy -20 ZR, jeżeli chcemy uniknąć, oraz -20 WW jeżeli chcemy sparować cios.

-Walka w głębokim śniegu, wodzie lub błocie. Jeżeli jesteśmy zanurzeni po pas, albo i wyżej, mamy wtedy -30 do WW i ZR.

-Sparowanie ciosu przeciwnika „dużego”. -30 do WW jeżeli chcemy sparować cios Olbrzyma, Smoka, dużego Orka lub Ogra.

To chyba na razie wszystko.
Modyfikatory mogą się kulminować i zmieniać w zależności od sytuacji.
Np. jeżeli leżymy (-20)w dużym deszczu (-10) i próbujemy uniknąć ciosu 2 przeciwników (-10) to w sumie mamy wykonać test ZR -40
Jeżeli unikamy ciosu 3 przeciwników to mamy -20 do Uniku.
Jednak jeżeli będą atakowały 3 Halfingi, Snotlingi, to nie bójcie się. Nie będzie aż takiego modyfikatoru. Wtedy obniżę go do -15 lub może nawet do -10.

Wydaje się niby nie fajnie, ale pamiętajcie że i przeciwnicy będą mieli modyfikatory ujemne (jak nie zapomnicie mi przypomnieć), Wy będziecie mieli dodatnie (jak o nich nie zapomnicie), przeciwnicy będą mieli też dodatnie (o tych będę sam pamiętał) oraz i Wy będziecie mieli modyfikatory ujemne ( o tych też będę pamiętał)

To chyba wszystko na ten temat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Valgaf
Gwardzista



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zaświaty

PostWysłany: Pon 17:01, 02 Kwi 2007    Temat postu:

Myśle,że ten pomsyl to kompletny nie wypal. teraz gra bedzie pelna matematyka a nie gra RPG. Jestem Przeciwny nowemu trendowi. To co było, jest dobre.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Pon 17:03, 02 Kwi 2007    Temat postu:

Nie ja to wymyśliłem.
Ale myśle i tak że sie mylisz.Modyfikatory były zawsze, i zawsze trzeba było liczyc.
Teraz jest poprostu lepiej przedstawione w jakich sytuacjach.
Zreszta i tak pewnie z ponad połowy nie bedziemy korzystac ze wzgledu na nasza pamiec.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Villu
Łowca Czarownic



Dołączył: 09 Paź 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: z pustyni chaosu?

PostWysłany: Pon 21:44, 02 Kwi 2007    Temat postu:

Hmm może być, ale tylko z uwzględnieniem u przeciwników, nas to nie obowiązuje xD tak mogę grać =]]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin