Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna
FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna  Zaloguj  Rejestracja
Skalten

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna -> Imperium
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Śro 20:16, 11 Paź 2006    Temat postu: Skalten

„Jedno z dwóch miast założonych po nieudanej próbie odciągnięcia ruchu handlowego od Marienburga. Przed wojną było to niewielkie rybackie, kupieckie i przemytnicze miasto, które rozsiadło się na niemal zapomnianej drodze z Middenheim do Erengradu.

Teraz jednak osada tętni życiem. Po porażce Archaona pod Middenheim, Książe Valmir von Raukov ruszył z wojskiem na północ i założył tymczasową stolice w Skalten, jednym z nielicznych miast które nie zostało złupione przez najeźdźców. Stamtąd wysłał oficerów, aby ponownie nawiązali kontakty i przejęli kontrole nad innymi miastami Północnych Kresów.”
„W miedzy czasie zbierając najemników i pozostałe siły Ostlandu, Książe uczynił ze Skalten także ośrodek aktywności dyplomatycznej. Wyprawił władcę miasta, barona von Woldera, do Marienburga, aby zdobył fundusze na wynajęcie wietrzej liczby oddziałów. Wysłał też emisariusz na dwór samego Imperatora, aby prosić o użyczenie części Gwardii Reiklandu na czas zbliżającej się kampanii.”

W chwili obecnej w Skalten znajduje się sporo oddziałów i grup najemników. Miasto przezywa swój rozkwit. Przemytnicy się cieszą, kupcy także.
Miasto jest spore, posiadające ok. 2400 ludności cywilnej, ok. 1000 żołnierzy i ok. 600 najemników.
To oznacza ze posiada również kilku magów.



Jak widać jest apetycznym kąskiem dla potęg chaosu. Możliwe ze Chaos wysłał swoich szpiegów do miasta, aby Ci w poznali plany księcia i w miarę możliwości prowadzili działania sabotacyjne…


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Wto 23:54, 17 Paź 2006    Temat postu: Biały Jastrząb

„Biały Jastrząb” to karczma położona niedaleko zachodniej bramy Skalten.
Właścicielem jest Quintus. Około 40-45 letni grubasek z zawsze uśmiechniętym ryjkiem.
Karczma jest duża. Pomieści około 60 gości w pokojach plus 25 w skulnej Sali.
„Biały Jastrząb” ma bogate menu, czysta pościel dla stałych klientów, ciepła wode do kapieli a dla wymagających służki.
Główna sala urządzona jest w sposób prosty, ale porządny. Na ścianach i na belkach pod stropem znajdują się wypchane zwierzęta. Nad barem jest wypchany jastrząb oraz pozłacany dzwon w który można zadzwonić co oznacza „stawiam wszystkim”
Quintusowi pomaga jego zona Badera oraz siostrzeniec Reiner.
Za gospoda znajduje się spora stajnia i wozownia, będącą wstanie pomieścić wszystkie konie i wozy swoich klientów. W stajni mieszka 4 chłopców stajennych oraz 3 wozowych.
Cennik i Menu:
• Pieczone gołębie – 2sz
• Ziemniaki ze skwarkami – 4p
• Kotlet z karkówki z ziemniakami i sosem – 3sz
• Gulasz mięsny – 9p
• Bochenek chleba – 4p
• Jajecznica (tylko śniadanie) – 2p
• Pieczona Jagnięcina (tylko kolacja) – 1zk
• Dziczyzna – 1zk 5sz
• Piwo jasne „Skalten” – 3p
• Piwo jasne „Vilder” – 4p
• Piwo ciemne „Ciemne” – 1p
• Wódka „Stepowa” – 1zk

• Herbata czarna – 13sz
• Herbata uspokajająca – 20sz
• Gruszki zapiekane – 15p
• Czekolada – 17zk
• Kawa – 8zk
• Jajecznica z 6 jaj – 13p
• Smażona ryba – 10p
• Zupa (różna zależy od dnia) – 5p


• Pokój jednoosobowy – 15sz (doba)
• Pokój jednoosobowy o wysokim standardzie – 4zk (doba)
• Pokój dwuosobowy – 2zk (doba)
• Pokój dwuosobowy o wysokim standardzie – 7zk (doba)
• Pokój trzyosobowy – 5zk (doba)
Do każdego pokoju można dostawić lóżko za 5 sz.
• Kąpiel (pierwszy użytkownik) – 2zk
• Kąpiel (drugi użytkownik) – 1zk
• Kąpiel (dalszy w kolejce) – 10sz
Do każdej kąpieli dawany jest kawałek mydła i suchy (co nie oznacza czysty) ręcznik.
Za czysty ręcznik trzeba dopłacić 3p.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Anton dnia Pią 23:07, 24 Lis 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Pią 16:23, 20 Paź 2006    Temat postu:

Zamek w którym mieszka sobie Elektor Valmir von Raukov położony jest mniej wiecej w centrum miasta Skalten. Otoczony jest wysokim na 12 metrow murem oraz sporym dziedzińcem na którym znajduje się kowal, pralnia, garnizon gwardii i straż.
Na murze wznosi się siedem wysokich na około 20m wież. Po jednej na każdym rogu murów, dwie o wysokości 15-17m po obu stronach bramy i jedna wysoka na 20m po środku tylniego muru. Brama jest pięknie wykuta z dobrej stali. Szeroka na 3 wozy i wysoka na tyle aby przejechała przez nia katapulta.
Za ta kratą (czyli tą brama) znajdują się potężne drzwi z mocnego i wytrzymałego drewna okutego potężnymi sztabami metalu.
Przy bramie zawsze pełni warte 4 gwardzistów. Oprócz nich w pomieszczeniu warty jest jeszcze 8 gwardzistów i ich dowódca.
Każda z wież obsadzona jest przez straż. Na murze, pomiędzy blankami również można spotkać warte.

W prawej (od wejścia ) wieży znajduje się pomieszczenie w którym wartownicy spędzają wolny czas oraz poczekalnia dla gości z którymi nie wiadomo co zrobić.
W lewej (od wejścia) wierzy sa pomieszczenia gdzie gwardziści mogą sobie odpocząć, przespać się, zjesc oraz obserwować otoczenie.

Sam zamek ma wysokość od 20 do 35m w zależności od miejsca. Posiada cztery wierze, a każda z nich góruje nad wieżami z murów.
Wnętrze zamku jest zadbane i bogato urządzone. Kamienna posadzkę w wielu salach pokrywa dywan lub wykładzina najlepszej jakości. Na ścianach Wisza obrazy oraz gobeliny a pod ścianami stoją zbroje i niewielkie statuetki przedstawiające różnych rycerzy bądź bogów.

Zamek nie należy do największych na świecie, ale najmniejszym nazwać go tez nie można.
Przebywa w nim zawsze około 50 ludzi. Arystokracja, szlachta, urzędnicy oraz rycerstwo, wojsko i służba.
Na zamku pomieści się 60 gości oraz w razie potrzeby 500 wojowników (oczywiście będzie ciasno i cześć będzie musiała spać na podłodze)
Na dziedzińcu zaś pomieści się około 1500 ludzi i 500 koni ( jednak będzie bardzo ciasno)
Odpowiedzialnym za służbę i porządek w zamku jest Baldur Luneburg dla którego obowiązek jest rzeczą świętą. Czyli typowy służbista który nie skapi gardła na swoich podkomendnych.
Prawa ręka Ksiecia-Elektora jest Samuel von Goltz. Wysoko urodzony i bogaty szlachcic który wydaje się być znudzony i zmęczony zyciem, mimo tego jednak jest sumienny w tym co robi.
Nosi się jak przystało na szlachcice bogato i według najnowszej mody. Jasne blond włosy (gdzieniegdzie przyprószone siwizna) ma mocno spięte w kucyk.
Plotka głosi iż Samuel von Goltz bardzo rzadko wychodzi z zamku i w ogóle ze swoich komnat ze względu na stan zdrowia. Podobno w czasie wojny przebywał w Middenlandzie gdzie dowodził oddziałem kawalerii. Tam tez został ugodzony zatrutą włócznią i ledwo został odratowany. Włócznia przebiła mu płuco i teraz von Goltz nie może biegać.
Na ile w tym prawdy nie do końca jest wiadome.

Głównym lokatorem zamku jest oczywiści Książe-Elektor Valmir von Raukov. Przeniósł on stolice z Wolfenburga do Skalten i zamieszkał w zamku.
Valmir von Raukov jest niskim i przysadzistym mężczyzną o czarnych jak smoła kręconych włosach do ramion oraz sumiastych wręcz wąsiskach, którymi zabawia się gdy intensywnie nad czymś myśli lub słucha kogoś z zaciekawieniem. Albo gdy mu się nudzi.

Skalten przed wojną nie posiadało zamku. Była to mieścina zabita dechami, w której budynki wybudowane były z drewna a ludzie zyli z rybołówstwa oraz pola. Valmir von Raukov dowiedziawszy się o nadchodzącej wojnie kazał wzmocnić i wybudować nowe mury miasta oraz postawić zamek.
Oznaczało to potężny rozruch dla miasta. Wielu ludzi znalazło prace, a oprócz tego wielu przybyło za praca do Skalten. W ciągu kilku zaledwie lat miasto z zabitej dechami wsi przerodziło się w niemałe miasto.
Dorobiło się kilku nowych świątyń, karczm i oberż.
Zatrudnionych zostało wielu strażników, murarzy i kupców.
Valmir von Raukov chcąc wzorować się na wielkich miastach takich jak Aldorf, Nuln czy choćby Middenheim rozkazał zbudować podziemne kanały. I tak miasto dorobiło się kanałów miejskich i ścieków, zyskując tym samym na czystości i aromacie. Dorobiło się również wietrzej ilości szczurów, ale dzięki kanałom nie pałętają się one przynajmniej po miescie w takim stopniu jak bez nich.
Do budowy kanałów zatrudniono kilku dziesięciu krasnoludzkich górników i inżynierów. W końcu to ta rasa najlepiej drąży w ziemi. I tak ludzie razem ze starą rasą wybudowali kanały.
W zamian za to Krasnoludy zażądały wydzielenia jednej ulicy tylko dla nich.
Zarządcy miasta przystali na to bez żadnych wątpliwości. Jak by nie było krasnoludy to dzielny i wojowniczy naród który na pewno będzie bronił do ostatka swojego terytorium, a co za tym idzie miasta. Nie mówiąc już o zyskach jakie przynoszą krasnoludy i o ich doświadczeniu wojskowym.
Tak wiec krasnoludy dostały całą ulice o długości przekraczającej 800m. Mówi się ze jest to zarazem najdłuższa jak i najniższa ulice w mieście. Nie odchodzą od niej żadne mniejsze uliczki łączące jej z miastem. Dostać się na nia można tylko z dwóch stron. Strony te są pilnowane przez krasnoludzkich wartowników. Wyloty ulicy „Krasnoludzkiej” strzeżone sa przez tych właśnie wartowników na rogatkach. Każdy Krasnolud ma prawo wejścia na ulice. Ludzie i Niziołki muszą posiadać specjalne przepustki wydawane przez Krasnoludzkich urzędników. Elfy zas nie maja na nia wstępu w ogóle, a jakby tego było mało, każdy Elf który byłby na tyle głupi aby się tam przedostać może zostać zabity bez sądu, zgodnie z prawem.
Budynki na tej ulicy sa mniejsze niż zabudowania w innych częściach miasta z wiadomego powodu. Chodzi oczywiście o wzrost mieszkańców „Krasnoludzkiej”
Nie trzeba chyba dodawać ze na tej właśnie ulicy mieszkają i pracują najlepsi w mieście inżynierowie i kowale.

Niedaleko zamku mieści się siedziba straży miejskiej. Tylko jedna na całe miasto, ale za to w zupełności wystarczająca. Ten trzy piętrowy budynek (plus lochy) zatrudnia blisko 100 strażników oraz 20 ludzi zajmujących się sprzętem i dostawami dla straży.
Komendantem straży jest Rom Frik. Gruby mężczyzna, o czarnych, mocno pokrytych siwizna włosach. Rom Frik nałogowo wręcz się poci. Jest to typowy służbista który lubi gnębić każdego kto jest niżej postawiony w hierarchii niż on.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Pią 0:33, 03 Lis 2006    Temat postu: "Łysy Osioł"

„Łysy Osioł” jest typową tawerna żeglarską. Więkrzośc klientów jak łatwo się domyślić to żeglarze i marynarze
Karczma jest nie najdroższa. Na pewno tańsza niż inne w mieście. Ale czego się spodziewać po tawernie przystosowanej dla przejezdnych marynarzy, dla których najważniejsze jest się dobrze napić, pobawić i skorzystać z kobiet.
Kobiety. W „Łysym Ośle” na pewno można je spotkać.
Tawerna jest zadymiona. Pchnie średnim oraz tanim piwem oraz tytoniem pochodzącym prawie z każdego zakątka świata.
Ściany ozdobione sa flagami pirackimi, sterami okrętowymi balustradami itd.
Przy barze wisi dzwon okrętowy. Kto ma odwagę w niego zadzwonić ten stawia wszystkim kolejkę.
W dzwon ten bija zazwyczaj Ci którzy powrócili z zyskownej wyprawy i chcą się tym pochwalić. Bowiem powrót z wyprawy jest już czymś czym można się chwalić. Nie mowiąc już o zyskownej wyprawie
Karczmarzem jest stary Finder. Kuternogo w wieku ok. 50-60 lat.
Były kapitan który przeszedł już na emeryturę.

Sama tawerna wypełniona jest zawsze pieśniami, szantami, dymem i alkoholem.
Pokoi nie ma, za to jest wspólna sala, bardzo tania w której pomieści się około 80 ludzi.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Pon 1:12, 20 Lis 2006    Temat postu: "Purpurowy Paw"

Purpurowy Paw

Jest to najtansza i najgorsza tawerna w Skalten.
Dlaczego się jeszcze trzyma?
Niewiadomo
Karczmarzem jest Hugo. Prawie slepy facet kolo 40 lat, jednak wyglada na duzo, duzo wiecej.
Wchodzącego do tego przybytku może zaatakowac lecacy w jego strone „Purpurowy Paw”
Jest to po prostu „ żyg” któregos z klijentow.
Specjałem karczmy jest DENATURAT (z tąd kolor)
Wodke sprzedaje się w kufelkach po 1p za kufelek.
Denaturat jest podawany w kieliszkach po 1p za sztuke.
Pokoje sa właściwie za darmo, bo spac można tam gdzie się polorzy.
Hugo zreszta niegdy nie sprawdza kto gdzie spi, ale lubi jak mu się placi.
Klientela to przedewszystkim ubodzy mieszkancy Skalten, zebracy i inne męty którym nie wyszło w życiu i chcą tanio i skutecznie utopic swoje smutki w czym popadnie.
Ogolnie karczma nie nadaje się do zycia.
Chodza plotki ze ma być wkrótce zamknieta, ponieważ psuje renome miasta, która jest starannie budowana przez władze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Autor Wiadomość
Anton
Mistrz Zakonny



Dołączył: 05 Paź 2006
Posty: 290
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Stary Świat

PostWysłany: Pon 17:34, 27 Lis 2006    Temat postu: Podatki, Grzywny, Nagrody, Kary

Podatki i Grzywny

Nowe rozporządzenie władz na temat podatków jednorazowych:

Podatek za wjazd do miasta: 2p za nogę 3p za koło

Z podatku tego zwolnione jest wojsko, straż umundurowana, poborcy podatkowi oraz stali mieszkańcy Skalten

Nałożony został po to aby zebra pieniądze na budowę dróg oraz budynków

Podatek za brak broni: 10p

Z podatku tego zwolnione są kapłanki Shylai, dzieci do lat 13 oraz kobiety od lat 50.

Nałożony został po to aby każdy mieszkaniec miasta posiadał uzbrojenie potrzebne do ewentualnej walki z wrogiem Imperium

Podatek od alkoholu: 50p tygodniowo

Podatek ten dotyczy tylko sprzedających alkohol (Barmani, Karczmarze itd.)

Nałożony został po to, aby zmusić sprzedawców do podniesienie cen alkoholi w swoich przybytkach, co ma na celu zmniejszenie alkoholizmu w mieście.

Podatek od sakiewki: 1/10 części majątku.

Z podatku tego zwolnione są kapłanki Shylai, kapłani i rycerze Ulryka oraz Sigmara, wojsko i umundurowana straż.

Nałożony po to aby podbudować budżet miasta.
W dzień podatków każdy poborca podatkowy ma prawo sprawdzić sakiewki ludności i pobrać opłatę. Poborca ma obowiązek wypisać zaświadczenie że dana osoba zapłaciła tego dnia już ten podatek.

Podatek od konia: 10p tygodniowo od konia

Z podatku tego zwolniona jest Kawaleria wojskowa lub Zakonna oraz umundurowana Straż.

Pieniądze z tego podatku przeznaczone będą na oczyszczenie ulicy z nieczystości.

Podatek od działalności gospodarczej: 1/10 dochodów z działalności gospodarczej ma iść na państwo.

Z podatku tego zwolniona jest świątynia Shylai, szkoły szermiercze oraz Gildia kupiecka.





Każdy kto nie będzie chciał lub nie będzie w stanie zapłacić podatku:
-Podlega karze grzywny w wysokości 10x nieopłacony podatek
-Karze robót społecznych:
-Służba w Straży Miejskiej
-Budowa, oczyszczanie dróg
-Oczyszczanie kanałów miejskich
-Budowa i/lub remont miasta


Kto będzie uchylał się przed pracami społecznymi będzie osądzony w krótkim czasie i prawdopodobnie skazany na śmierć przez powieszenie za działalność przeciwko Elektorowi i Imperium.








Grzywny i Kary
-Za zaśmiecanie ulicy: 5-50p
-Za używanie słów nieprzyzwoitych w stosunku do osób publicznych 50p-500sz, 3-30 dni prac społecznych
-Za wszczęcie bójki: 25zk, pokrycie strat, 16 dni prac społecznych
-Za kradzież: 50x cena skradzionego przedmiotu, 3-6 miesięcy prac społecznych
-Morderstwo: Kto zabije nie w obronie życia podlega każe śmierci przez powieszenie, a cały jego majątek przechodzi w rece państwa bez względu na rodzinę. Rodzina skazańca skazana zostaje na 6 miesięcy prac społecznych i grzywnę w wysokości 100zk.
-Sprzymierzenie się z siłami Chaosu: Śmierć przez spalenie. Majątek skazanego przechodzi w rece państwa, bez względu na rodzinę. Rodzina zostaje skazana na 6 miesięcy prac społecznych, 500zk grzywny, śmierć przez powieszenie lub spalenie na stosie.
-Przeciwstawianie się organom władzy: 10p-100zk, 1-6 miesięcy prac społecznych, śmierć przez powieszenie
-Szpiegostwo: Śmierć przez powieszenie. Majątek skazańca przechodzi w rece państwa bez względu na rodzinę. Rodzina skazanego skazana jest na 1-6 miesięcy prac społecznych, 500zk grzywny lub śmierć przez wybrany przez siebie sposób.

Reszta kar określona jest w prawie i nie zmienia się w stosunku do zaistniałych zmian.

Każdemu oskarżonemu przysługuje prawo do obrony. Koszty sądu pokrywa oskarżony bez względu na wyrok.
Każdy skazany na śmierć ma prawo do kontaktu z wybranym przez siebie kapłanem znajdującym się na terenie miasta.









Dotacje, pomoc i nagrody:

Każdej kobiecie która urodziła dziecko ofiarowane zostanie 10-100zk na wychowanie potomka.
Z dotacji tej zwolniona jest szlachta oraz arystokracja.

Każdy obywatel który pomoże Straży schwytać przestępcę ofiarowane zostanie 50% nagrody lub 3-30zk.

Każdy obywatel który schwyta przestępcę otrzyma 100% nagrody lub 10-100zk. Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Prywatne forum WFRP Strona Główna -> Imperium Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
BBTech Template by © 2003-04 MDesign
Regulamin